äntligen fredag!

idag är det fredag. skööönt! jag har varit hos ingegerd och hjälpt henne att göra en lista på saker som måste göras innan hon flyttar från huset till en lägenhet. hon har så mycket saker och är jätte orolig inför en utrensning. mycket saker efter hennes man som dog för 18 år sedan är fortfarande kvar. men hon har bestämt sig. men att göra sig av med saker som man knutit an till känslomässigt tar tid. det är helt normalt och därför är det lika bra att börja nu. under tiden drack vi kaffe och hade riktigt trevligt. hon är som en bonusfarmor till mig. tur, eftersom jag har varken farföräldrar eller morföräldrar kvar i livet och saknar dem väldigt mycket. hoppas verkligen att hennes flytt kommer gå bra och att hon kommer trivas på sitt nya ställe.

ikväll ska jag ut och äta på restaurang med nilla. min gamla fina arbetskamrat som jag tyvärr ser så sällan. det ska bli kul!

kul f.ö. att snön har fått ligga kvar så länge. det är ljust och fint ute. ger en fridfull känsla, men samtidigt längtar jag så mycket efter värme och grönska. jag är en sommar-människa ända ut i fingerspetsarna. jag vill att min hud ska få färg, jag vill att mitt hår ska lukta sol och vatten. jag vill känna doften av grönskande lummig natur  och jag vill kisa för att solen skiner rakt i mitt ansikte. jag längtar efter att bära in ny ved i i skjulet så att svetten lackar och jag längtar efter att sitta ute och grilla sent på kvällen. jag längtar efter att få vakna tidigt av att sovrummet är alldeles ljust, och jag längtar efter att ligga på rygg på gräsmattan under körsbärsträdet och kika upp på den blå himmlen mellan grenarna. jag längtar efter att få höra småfåglarna kvittra och se dem bygga bo, och jag längtar efter långpromenader svala sommarkvällar... det känns jätte skönt att allt detta ligger framför oss, för även om det ligger långt fram så kommer vi ju ändå dit så småningom. och medans vi väntar kan vi drömma!!




kram kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0