längesedan...

oj vad det var längesedan jag skrev något i bloggen! jag är fortfarande osäker på om jag ska börja igen men jag tänkte att jag provar att skriva ett inlägg, så får vi se om det blir mer. =) sedan jag bestämde mig för ett uppehåll så har det ena avlöst det andra med huset, och det är fortfarande en lång väg kvar innan vi är nöjda. men det är kul.

lägger in en liten bild. soffan fick vi ärva av henrics morfar (tack så mycket bengt) (och tack till mina goa svärföräldrar som tog den med hem till oss). när den anlände var den brunmålad i 100% sjuttiotalsanda! nu smälter den in lite bättre i vår lantliga stil. vitmålad och med ny sittdyna. det blir nog ett annat tyg på dynan framöver, men just nu nöjer jag mig med det som är. detta var mitt senaste projekt. att sandpappra den tjocka bruna färgen gav mig lite småångest, men nu när det är klart är känslan helt och hållet värd besväret. slår alla gånger att köpa något nytt. dessutom är man ju lite miljövänlig i samma vända =)

i bakgrunden på bilden ser man även vår hall som vi fått i ordning sedan sist jag gjorde ett inlägg. den ligger en halv våning ner, (i markplan). så sent som förra veckan fick vi upp tapeterna och räcket som syns bakom ryggstödet på soffan. 

nästa gemensamma projekt är att slå ut ett nytt hål i den gamla husväggen, där den nya trappan ner till källaren ska placeras. det blir alltså till vänster om trappan ner till hallen på bilden. ska bli skönt när gillesugan i källaren är tillfixad så att man kan använda det tilltänkta matrummet (som nu är vardagsrum), för som ses på bilden är det ganska trångt med bord och soffa i köket.





kram på er så länge!

ia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0