längtan..

efter en natt med en unge i sängen, med dryga 40 graders feber är man lite mör. man jag ska ändå inte klaga. det är ju inte jag som varit sjuk! det är bara det att man blir så orolig när han ligger helt stilla och är tyst. man vaknar och kollar om han lever hela tiden. känner efter och bränner sig nästan på hans rödheta hud. alvedonen hjälper knappt någonting. dessutom spyr lill-skrutten så fort han får feber. stackarn är helt slutkörd!

så i dessa tider längtar jag ännu mer efter sol, värme, varmt sommarregn som rensar luften och glass som smälter.... jag har en förmåga att kunna drömma mig bort såpass att jag kommer på mig själv med att till och med känna smaker och lukter ur dagdrömmarna. och till och med ibland höra ljud. typ plaskande vatten eller fågelkvitter. snacka om effektiv meditation! :D

så nu när lill-skiten äntligen sover middag kollar jag på bilder som får mig att minnas och må gott i själen!





min läromästare i livsnjutarkonsten är helt klart den älskade wilma-korven!





njuta!





känn den rena uppfriskande doften av ny-regnad, varm och blöt natur!

sååååå,

ha det fint mina vänner! kram ia































Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0