en sväng förbi mamsen

imorse fick henric åka in till jobbet för att ploga snö. jag och lucasinen fick ha morgon-myset själva och jag tror att vi hann med det mesta på förmiddagen. vi la pussel, ritade, "skar" plastgrönsaker i hans lilla kök som han sedan la upp på fat och som vi käkade (mums ;-)), rockade loss till lite svängig musik, lekte häst (han red runt på min rygg), tittade på barnprogram, damsög vardagsrummet efter ett cornflakes-krig, fick en snabbvisit av en stallkompis till mig, och jagade varandra. allt detta hanns med innan henric kom hem och när han klev innanför dörren och föreslog att vi skulle åka till min mamma och hälsa på sa jag ja direkt! en söndag med mammas hemlagade mat, ompyssling av oss alla 4 och hälsa på djuren och se skogen i snöskrud! en perfekt söndag med andra ord.

dessutom fick vi med oss syrrans dirtbike-cross hem så nu kan hon äntligen komma å meka med den när hon vill.  tog några bilder på hur det såg ut i skogen med all snö. det är så vackert.

här kommer en på skogen, en på mamsens lilla torpstuga mm.



ett mysigt litet torp under finputsning


några vackra gammla trådrullar i trä som mamma hittat till mig


en vacker ljuspåse som lyser upp åt mig och familjen i vardagsrummet


hoppas helgen har varit bra! kram på er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0