EN DOFT AV HÖST

idag verkar det bli en sån där härlig höstdag! i hela mitt liv har jag blivit deppig när det börjar närma sig slutet på augusti och man börjar känna dom kalla vindarna och lukten av blöt jord och förmultnad. nu har det tvärvänt.
inte så att jag inte gillar sommaren, denna sommaren har varit helt underbar, men det är bara så skönt när allt har gått i ett under semestern och det har varit jättevarmt och man måste vara ute i solen varje dag för att slippa dåligt samvete.

nu får man börja krypa in. känna den underbara lukten av natur under omvandling så fort man öppnar dörren, ta fram mysiga tjocka tröjor, tända ljus, verkligen känna att man faktiskt har vädrat när fönstret har stått på glänt ett tag, och laga varm choklad!! istället för att grämas över kyla och annat så har jag lyft fram det som jag verkligen uppskattar med hösten och fokuserat helt på det på senare år och det har hjälpt mig ifrån min årliga höst depp. 

och det där med att få krypa in på kvällen det är bra. då snurrar man in sig i en filt i soffan med lite smarrigt höst te och dukar fram pyssel över hela bordet! jag vet precis vad jag kommer pyssla med i vinter! jag ska bla göra en lampa av en skål som jag fyndat på röda korset och sen ska jag pyssla och prova sånt som mitt företag ska ska sälja till en början.

en till bra grej med hösten är att lyktorna som jag och syrran fixade i mitt älskade äppelträd syns ordentligt när man tänder dom om kvällen =)


tycker att den här gamla vågen efter henric farmor är så fin så den ska stå framme,
men hade svårt att få plats för den någonstans. det löste jag på detta sätt. blev
ganska bra med en blomma i vågskålen.


där uppe i hörnet syrran! ser du holken? den ska målas likadan som boden.
resten av holkarna hänger i träden i skogen bakom huset. och vill fåglarna bo vid
vår bod så blir det "radhus" på baksidan av den!


här är skålen som ska bli lampa. 40 spänn!


detta gjorde vi bra syster yster! hög mysfaktor - mycket uppskattat av mig!



och så avslutar jag med en en sommarbild som jag tog i min trädgård idag.
kanske blir den sista i år?

Kommentarer
Postat av: J0Z [JOZEFINNILSSON]

fifaan va bra vi gjorde de där xD haha.. ah, najs fågelholk ;P ingår kabeltv å bredband? ;P pözz påräääj

2008-09-17 @ 12:02:37
URL: http://jozefinnilsson.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0