sjukling

har varit krasslig nu i några dagar. feber, en enorm trötthet och huvudvärk och liknande värk i kroppen men det verkar inte riktigt vilja bryta ut ordentligt! kanske bara lite gammal hederlig överansträngning. har iaf inte tagit mig för att blogga något tyvärr, utan bara gjort det som måste göras här hemma. som tur är har jag en vän som verkligen helhjärtat ställer upp trots att man inte ens bett om hjälp. fastän hon själv inte heller är på topp är hon så gullig att hon handlar med sig mat och lagar den i mitt kök! man känner sig så ompysslad! tack för att du finns vännen!

samtidigt så tänker jag att ska man va sjuk så är det väl ändå en rätt bra tidpunkt att vara det på. regnet öser ner på andra sidan fönstret och man känner verkligen att man kan ligga nerbäddad i sängen hela dan med gott samvete. skönt. men jätte tråkigt. som tur är har även denna ovan nämnda vän lånat mig 4 bra böcker, så helt utan syssla är jag inte ändå =).

och igår hade jag en sån tur att mamsen blev ledig från allt sitt där hemma (utom djuren förståss) och ville ha en heldag med lucas, så det var bara att sätta sig i bilen och skjutsa dit älsklingen och sen hem ensam. skönt för lucas åxå att få lite miljöombyte och vara med mormor och djuren en hel dag. på vägen dit lyssnade vi på tummen sagor och lucas var jätte snäll hela resan. det tar ju ändå nästan en hel timme att åka dit. alltså totalt nästan 4 timmar i bilen för mig fram och tillbaka 2 ggr, men det var det värt. dom hade haft det jätte mysigt.

tänkte lägga ut en bild så ni ser min utsikt från sovrumsfönstret. detta har jag legat och kikat på i några dagar nu. kan inte låta bli att ha fönstret på glänt så jag hör regnsmattret mot altantaket utanför. vet inte vad det är med mig och regn... jag bara älskar det. helst ska det vara åska också. en obotlig regn-människa!!



nere i vänser hörn anar man min lilla kryddträdgård som humlorna fullkomligt älskar när det är solsken ute =)
och uppe i höger hörn mitt älskade äppeträd!


min lilla redskaps- och planteringsbod i ena änden och vedbod i andra.


takrännan.. ganska lite vatten ändå med tanke på vilket spöregn man ser att det är!
"bakom" regnet våran fina höga färdigblommade syrén häck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0