Renovering... IGEN!

Hahaha! jag kan bara inte låta bli att skratta åt mig själv. jag kanske skulle ha jobbat i "äntligen hemma" egentligen? vart jag än är kan jag inte sluta tänka på hur man skulle kunna tapetsera om, måla eller förbättra på andra sätt!! min sambo är precis likadan! här hemma håller vi ständigt på. utbyggnation, renovering, bygge av vedbod, redskapsbod, sandlåda till lucas mm.mm.mm. idéerna och projekten är oändliga. det har till och med blivit så att våra kompisar rådfrågar oss när dom ska göra något just för att vi har provat på det mesta! när vi åkte till stugan för semester kunde vi inte låta bli att totalrenovera barn sovrummet + att såga ner en massa buskar och måla utvändigt. och nu har jag precis varit hos mamma och satt igång med "projekt gäststuga" där.. herregud! jag är totalt från vettet! som om det inte finns nog här hemma... men men, sån är jag. jag är nog beroende. det ska bli gamaldags romantisk stil i vitt och blått, och vi får se vart det hela slutar någonstans! ska iaf bli spännande!
hittills har denna stuga, belägen en liten bit ifrån huset på andra sidan bäcken, fungerat som skräpbod där man har knökat in både det ena och det andra som inte har fått plats på andra ställen. mycket av grejjerna som finns där är inte ens mammas, utan det är sådant som hon är snäll och härbärgerar åt andra personer som inte har plats!!! men nu är det slut på detta! ända sedan dom köpte stället har folk som hälsat på tycket att det vore mysigt att få sova över en natt eller två, så en gäst stuga är välbehövlig. egentligen hade syrran lovat att hjälpa till men hon fick huvudvärka av röran som mötte oss när vi öppnade dörren och var tvungen att gå in och lägga sig. det blev ett rejält lass att köra till tippen när dagen var slut och ändå är inte allt igenomgått! kvar finns ett tiotal kartonger med kläder, gamla leksaker och dylikt från när syrran var liten som måste gås igenom. sen ska vi riva tapeter, måla och tapetsera nytt. och bygga en liten vrå att hänga av sig i. för hoppningsvis kommer jag att kunna ladda upp bilder under renoveringen och sen det färdiga resultatet. men det var ju det där om att hitta kameran. när ska man få tid att leta efter den? haha!

en hemsk sak hände idag åxå. henric ringde runt lunch och han hade hittat vår misse som har varit borta inatt. han var påkörd och kunde knappt gå. han åkte in till djursjukhuset och där fick dom avliva honom. ledsamt men det var det enda. urinblåsan var spräckt... så vi hade begravning när jag kom hem och vi hade lagt lucas. wilma visste så väl att han var död för hon ville INTE vara med uppe i skogskanten i vår trädgård! stackars liten. tur att henric iaf tänkte snabbt och åkte iväg med honom.

näe, nu ska jag krypa ner i sängen å sova! natti!

Kommentarer
Postat av: elma

Men va fruktansvärt tråkigt! Och sorgligt. :(

2008-07-29 @ 14:07:36
Postat av: J0Z

usch ja :/ men den sista tiden i livet fick han de bra :D

2008-08-01 @ 14:54:19
URL: http://jozefinnilsson.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0