viktiga dagar...

det är viktigt att ha pausdagar ibland. dagar med familjen. nu har henric varit pappaledig på onsdagar ganska länge. det är skönt. till en början var det nog det som räddade mig en liten bit upp från botten. det är konstigt att man aldrig inser vad djupt ner man varit förrän efteråt när man tittar tillbaka. hur som hellst, när henric började ta ut pappadagar en gång i veckan hade jag en hel dag för mig själv! samtidigt som henric njöt av att få ha lucas helt för sig själv. dom är ute i ur och skur varje onsdagförmiddag och grejar i trädgården med diverse. båda två njuter och lucas lär sig nya saker hela tiden. han är så söt där han går efter henric med en egen kratta eller en egen skottkärra... som en liten miniatyrhenric.

jag får tid till att ligga kvar i sängen och känna på mitt mjuka täcke i total tystnad så länge jag vill, sen upp och äta frulle till "efter tio med malou", sen platta håret och sminka mig (om jag vill) helt ifred!! det är lyx! och allt i min egen takt. jag njuter. henric njuter och lucas njuter. och den som njuter alra mesta är nog wilma som är helt salig när hela "flocken" är samlad hemma :)

just den här veckan passar det jätte bra med ledigt idag för imorgon är det besök på neurologen. äntligen efter tre månaders väntan. kanske man kan få reda på vad som är fel. jag laddar upp idag och imorgon kan jag kanske andas ut.

Kommentarer
Postat av: Direktör Svensson

Tacka vet jag att tvinga mig upp tidigt varje morgon, käka en äcklig frukost, ta en kall dusch, borsta tänder som ilar, gå ut i regn och snö, sätta mig i en kall bil som låter som ett reaplan invändigt, åka en timme i totalt mörker, enda ljuset är idioter som glömmer helljuset på så man blir blind, väja för diverse djur, stämpla in på jobbet, läsa mailen om att det jag gjorde igår måste göras om på nolltid, kaffet är svagt, chefen grinig, en tråkig lunch, stämpla ut, åka en timme hem i totalt mörker och komma hem till en tom lägenhet som luktar gammal **** och slösa bort några timmar av ett liv i misär innan hamsterhjulet rullar vidare nästa dag. Det är därför fika med en gammal kär vän alltid ligger på första plats på min "se fram emot" lista! Lycka till imorrn!

2008-11-19 @ 20:28:51
URL: http://sinless.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0