BOT MOT SÖMNLÖSHET

det finns många kurer att prova för den som lider av sömnlöshet!
min mamma och pappa tog alltid fram honung och varm mjölk när jag och syrran var små och tassade upp på kvällen. och det där med varm mjölk och honung förespråkar dom starkt fortfarande.
min kära svärmor pratar ofta om att hon går upp och tar en alvedon och sen somnar hon som en stock. en kompis knaprar naturmedel, min faster hade alltid aromaoljor med lugnande effekt på örngottet, ja det finns hur många sätt som helst! men jag besitter det bästa av alla!

du behöver inte ens gå upp ur sägen för att hämta något! bara ligg där. försök slappna av i hela kroppen. blunda och försök se en bild framför dig av ditt bakhuvud. titta noga. långt nere i bakhuvudet/nacken, under håret, finns en liten lucka. den kan se ut hur som helst. min är i trä, med ett handtag även det i trä. och jag har ett stort lås på den. 

den luckan öppnar du, innifrån eller utifrån, det bestämmer du själv, hur det ser ut bestämmer din fantasi.
och ut rinner hela meningar, ord, bokstäver och bilder i en enda röra. ibland får man hålla luckan öppen länge för att det nästan är som en damm som varit på gränsen att svämma över som vill ut, och ibland räcker det med några sekunder för att det bara är några meningar eller någon bild som ska ut. men efter ett tag när det har börjat rinna mer långsamt och det snart är färdigtömt kan man riktigt känna lättnaden över att ha rensa hjärnan från allt skräp som har legat och stört och tagit plats. när det slutat rinna stänger du bara luckan igen. ibland får man öppna den en eller ett par gånger till för att det har varit någon irriterande tanke kvar som ploppat upp när man slappnat av och nästan somnat. men så fort det är helt tomt somnar man så gott så gott!!

så lycka till och dröm sött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0