FULA KOMPISAR NÅGON?

jag kom att tänka på en sak. jag har inte en enda vän som jag tycker är ful! alla mina vänner är vackra på sitt sätt och det finns någonting i allas deras utseenden som tilltalar mig.

jag läste för länge sedan om en undersökning som gjorts. man väljer tydligen sina vänner undermedvetet efter utseende. sedan är det deras sätt att vara eller personliga egenskaper som avgör om man fortsätter att vara vänner eller inte.

jag tänkte inte så mycket på det då, men så ploppade detta upp i min hjärna härom dagen igen och jag började lista min skara med kompisar. både ytliga och nära och jag kom fram till att dom alla har något i utseendet som tilltalar mig. både de manliga och kvinnliga! 

men observera! detta har ingenting med utseendefixering att göra då vi gör detta val helt och hållet undermedvetet. och man brukar ju inte gå runt och tänka att; fasen! vilka snygga vänner jag har! man lixom tänker inte på deras utseende förrän dom klippt sig eller bytt klädstil eller frågar om det. man bara accepterar dom som dom är. antagligen för att man redan undermedvetet har godkännt dom!

kul fakta!

Kommentarer
Postat av: J0Z [JOZEFINNILSSON]

själv har ja dock tänkt många gånger; man kan inte va vän med med någon som är ful, personen kan få för sej att de är okey att se ut så xD HAHAHAHA

2008-09-09 @ 21:00:02
URL: http://jozefinnilsson.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0