En gammal möbel

imorse vaknade jag med andan i halsen. var helt borta först, men sen förstod jag varför. lucas grät hejdlöst i sitt rum, men precis när jag skulle resa mig för att gå in till honom tystnade han tvärt. jag kollade på klockan, halv sju.. låg kvar och lyssnade, fortfarande knäpptyst. la mig tillrätta mot kudden och fortsatte lyssna. nej, inte ett ljud. till slut måste jag ha somnat om för sedan vaknade jag igen av att lucas pratade glatt i sitt rum. då var klockan åtta!! oj då! vi fick sovmorgon idag. härligt! jag drog på mig myskläder och gick in och sa god morgon till min lilla skrutt. han satt med bägge fossingarna ut mellan spjälorna och viftade med kaninen i ena handen, grisen i den andra och snutten över huvudet. skön morgon helt enkelt! :-)

 hittade för ett tag sedan en möbel som jag drömt om att hitta läääänge. en gammal skänk/buffé som ska få nytt liv under min pensel. här är lite bilder.



här är den. inte så fin i denna färg, men den ska bli vit!



nu är jag på G! kan nog bli riktigt bra. den här skönheten kommer bli som pricken över i i vårt matrum sedan. här i ska vi ha lite vitrinskåp/linneskåp. längtar till våren så vi kan börja få iordning! just nu äter vi där det ska bli hall, tittar på tv i matrummet och har förvaring där det ska bli vardagsrum och mitt i vägen står en nyinköpt kamin som väntar på att få kopplas in i murstocken. att det ska vara så svårt att få tid för ett sotar-besök!
det ska också bli skönt att få iordning mitt arbetsrum. om inte annat för att mina tidningar, tyger och allt annat material, diverse pärmar och annan inspiration ska slippa drälla runt i hela huset där det för tillfället finns plats.
jag drömmer om hyllor hyllor hyllor på väggarna så att jag kan organisera allt i snygga lådor med etiketter, pärmar och ha ordning på ALLT! att ha total överblick på alla saker. det ska bli underbart! dessutom ska jag ju ha min lilla blogghörna där inne. just nu ser den ut så här.



är ju perfekt när man ska ha ett recept när man lagar mat för till vänster efter kylskåpet har jag ugn och sedan häll, men ska jag sitta en längre tid kan det bli lite jobbigt att sitta på en pall med ryggen mot hallen. gillar inte alls att ha ryggen mot dörren. men det blir det ju förhoppningsvis snart ändring på.

hoppas ni har det fint och är friska i dessa förkylningstider!

kram på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0