tacksamhets lista

surfade runt på lite bloggar, hittade en jag gillade och där hade bloggerskan skrivit en tacksamhetslista! en jättebra idé tycker jag. så nu när året är slut och vi är inne på ett nytt vill jag också passa på att tacka för allt det som gav mig glädje 2008!


1) lucas fick dagisplats på ett otroligt bra dagis. sedan dag ett har allt fungerat som det ska och personal och brangrupp är helt suverän!

2) huset började bli beboeligt efter all renovering och man började kunna bjuda hem folk utan att behöva skämmas ;-)

3) sommaren kom med värme och fint väder. mitt vackra äppelträd slog ut i blom och jag blev förälskad. nu längtar jag bara till kommande sommar så man kan ligga där under grenverket och snosa blomdoft igen!

4) vi börjar få någorlunda ordning i trädgården efter att alla oönskade buskar och träd är borta och till sommaren är det klart för att börja plantera nytt.

5) 2008 var på många sätt bättre än 2007 när det gäller hur jag har mått.

6) jag fick lusten att börja träna igen (efter många många år).

7) jag upptäcker att det är god tid för att ta ännu ett steg i min andliga utveckling.

8) min kära moster kommer på fötterna och får äntligen börja må bättre.

9) min lillasyster hittar sin drömlägenhet och får äntligen sin lilla söta katt - därmed mår också hon mycket bättre.

10) får upp kontakten ordentligt igen med en god gammal vän. (tänk att man aldrig hinner fatta vad mycket man egentligen saknar någon förrän man återupptagit kontakten)!

11) lucas växer till sig ordentligt och börjar kommunicera mer och mer och på flera sätt.  blir ju självklart lättare och lättare för oss båda ju mer vi förstår varandra.

12) mamma och hennes gubbe hittar sitt drömhus och man slipper höra att dom inte trivs hemma.

13) jag får praktik på en liten presentaffär och får komma ut och träffa folk och arbeta med något jag trivs med.

14) en barndomsvän tar sig ur ett stormigt förhållande och hittar något bättre.

15) julen blev hur mysig som helst med hela familjen samlad (både mamma och hennes familj och pappa under samma tak som det inte har kunnat vara på flera år)!

16) lucas får en välskapt kusin. världens sötaste tjej!

17) min bästa väninna får son nummer två och därmed är jag gudmor till två underbara små  kottar!

18) bilen har knappt krånglat på hela året!!!!!

19) min voffsing wilma (stolt storasyster) visar ett otroligt tålamod med diverse upptåg och terror från lucas.

20) farmor fick gå till farfar på andra sidan, men de bägge är fortfarande hos mig och hälsar på ibland.

21) och sist men inte minst, jag är så otroligt tacksam för att vi har fått möjligheten att bo i vårt lilla hus! jag uppskattar det varje dag och hade vi inte bott här hade jag deppat ihop totalt. det är husets varma känsla och naturen utanför som har hållit mig uppe till stor del.




listan kan göras lång, men jag tycker att drygt 20 punkter räcker gott och väl för min lilla blogg! hoppas ni alla där ute får en minst lika lång lista som jag om ni tänker efter. och jag tror att även 2009 kommer bli ett bra år.


Kommentarer
Postat av: Direktör Svensson

Va glad jag blir när jag ser att det hänt så mycket bra för dig under 2008 darling. Hoppas att listan är minst dubbelt så lång när 2009 sammanfattas. Ingen fötjänar framgång och välmående som du! Kram!

2009-01-03 @ 15:21:37
URL: http://sinless.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0