välkommen våren!

nu har det varit riktig vårkänsla i snart en hel vecka här i värmland! det är helt underbart. viljan kommer tillbaka och man känner hopp igen. värmen kommer sakta men säkert och i rabatten kikar det fram skilla och krokus! blev så glad att jag stack iväg och köpte en liten bukett ranunkler och eukalyptus efter min härliga vår-promenad. man vill ha det där härliga med sig in ju!!!

här kommer lite bilder

här syns en liten del av mitt kök.

gardinen har jag sytt av ett gammalt lakan, hjärtat har jag gjort av björkris och där står min vackra bukett åxå :)




de här hyllorna målade jag och satte upp förra veckan. det var skönt att få upp lite från bänken så det blir lite mer ledig yta. en luffarslöjdsliknande skål för värmeljus, en litev kristallvas för mina silverskedar och en vacker glasburk för farmors gamla kakformar.



en av de vackraste blommor jag vet!





här är dom igen, i en vas köpt på loppis, även duken är från loppis. silverfatet är från min sambos farmor, glasburken med spets på är ett gammalt mått från min farmor som jag piffat till lite och vips blev det en ljuslykta. flaskan med vatten till blommorna är från röda korset och den lilla träasken var en bonus när jag köpte en hylla på Ann-Catrin's webloppis!


denna kransen band jag när jag ändå var i farten!! lika bra att passa på. jag tyckte ytterdörren var ganska tom och tråkig så där fick den sin plats.




och sist men inte minst, min älskade skänk! mitt fynd från loppis! nu är den färdigmålad och ska bara in i sin rätta miljö. det lär dröja ett tag till, men den som väntar på något gott... det kommer blli såååå bra! innan vi kan flytta pp den så ska den hemska gillestugan som den står i nu renoveras om till ett tv/vardagsrum. skänken ska upp i det nuvarande vardagsrummet och byta plats med tv möbeln för där ska bli matrum sedan.

hoppas ni är ute och njuter av våren allihop! det gör gott för själen!

kram på er!


Kommentarer
Postat av: aPELSINJ0Z [JOZEFINNILSSON]

skänken blir riktigt snygg ju ;D

2009-03-24 @ 00:17:06
URL: http://jozefinnilsson.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0