en dag med ro, humor och fynd!

dagar som denna är bra. en liten paus i livet när man bara gör det man känner för. då kommer även lusten och orken till det som man inte känner för att göra.

igår när jag satt på jobbet och såg att jag inte var inbokad på något pass idag, så slängde jag iväg ett mess till syrran. jag har tänkt så länge att jag vill dra en rajd genom second hand butikerna på wåxnäs. men det har inte blivit av. jag vet att min lillasyster inte är värst förtjust över att gå i sådana butiker, och jag håller med henne om att det är mycket snuskiga och sunkiga saker, men det finns ju fina grejjer åxå. hon säger att hennes image kommer bli förstörd om någon av hennes vänner ser henne gå in i en sån butik. men hon hängde med mig ändå och det var tur. vi har saknat varandra och vi hade skitkul där bland stygga hattar och annat lump!

så jag fick mej till slut lite fina grejjer. på vägen hem köpte vi mat och när jag släppt av syster-yster så svängde jag in på en lokal blombutik och köpte hyacintlökar och en söt liten bladväxt (som jag tror heter plättar på tråd), i en betongkruka till henric som har namnsdag idag. dessutom blev det en varsin semla att avnjuta efter middagen. när jag kom hem så tog jag med körven på en promenad. både hon och jag tyckte att det var skönt och vi gick ganska fort. annars är det alltid någon av oss som får släpa den andre, men inte idag =).

när vi kom hem från promenaden gick jag raka vägen till tvättstugan och körde igång en tvätt. det där med att man får lust till måste-saker är faktiskt sant om man unnar sig att må bra emellanåt.



så tack syrran för trevligt (eller otrevligt) sällskap idag! hur som helst så hade vi kul!

här kommer 2 bilder på lite av dagens inköp.









ha det fint! kram ia



























Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0