på tal om vackert...

mamma hittade jätte gamla spegeldörrar i ett uthus hos sig som hon undrade om jag ville ha. och hur skulle man kunna tacka nej till sådana skönheter? jag är helt tokig i gamla saker med patina. det ska synas att det är gammalt och använt och att det bär på en historia. fastän färgen flagnar så gör det nästan ont i mig att skrapa bort den och måla nytt. dom blir vita som senaste målningen på dom, trots att jag hittade två andra jättefina äldre strykningar under. en var grålila och en var grön som ni kanske ser på bilderna. därför gör det mig ännu ondare att måla över med ny färg. men ska de passa in i vårt sovrum så måste jag. de ska bli sänggavlar.

mamma hittade jätte gamla spegeldörrar i ett uthus hos sig som hon undrade om jag ville ha. och hur skulle man kunna tacka nej till sådana skönheter? jag är helt tokig i gamla saker med patina. det ska synas att det är gammalt och använt och att det bär på en historia. fastän färgen flagnar så gör det nästan ont i mig att skrapa bort den och måla nytt. dom blir vita som senaste målningen på dom, trots att jag hittade två andra jättefina äldre strykningar under. en var grålila och en var grön som ni kanske ser på bilderna. därför gör det mig ännu ondare att måla över med ny färg. men ska de passa in i vårt sovrum så måste jag. de ska bli sänggavlar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0