fågelholkar och praktik

idag vaknade vi och var barn och hund lediga. skönt, men samtidigt väldigt tomt! saknade lukterna som man ligger och snosar i sig från wilma och sen går upp och snosar i sig från lucas innan det är frukost. konstigt det där. man fattar inte vad man gjorde innan älsklingarna kom...

både jag och henric hade i planerna att sova ut ordentligt men vi vaknade nästan samtidigt. kollade på klockan och konstaterade att det nästan var samma tid som lucas brukar vakna. så när som på en halvtimma. det kändes konstigt och ingen av oss kunde somna om så vi gick upp och åt. sen visste vi inte vad vi skulle hitta på, så jag föreslog att vi skulle snickra ihop lite fågelholkar. (har haft dåligt samvete hela sommaren för att jag lovade dom små fåglarna som bor vid vårt hus att det skulle bli mycket holkar när vi flyttade in så nu tog jag tillfället i akt).

sagt och gjort. vi plockade fram såg, brädor, skruv, skruvdragare och borr. och nu känns det lite bättre.
lucas och wilma hade haft det jätte mysigt hos farmor och farfar och jag slipper det dåliga samvetet. skööönt!
dessutom blev det en massa god mat kvar sedan igår så vi grillade kyckling och en massa grönsaker och åt potatissallad och bröd till. mums. idag har det varit en bra söndag! 

sen har jag ju en sak till att glädjas åt. är ju med i "uga" på af och nu ska jag få komma ut på praktik. jag tog en chansning och släpade mig in på en jätte mysig presentbutik här hemmavid för att fråga om dom tar emot praktikanter utan större förhoppningar. dom nappade direkt! är det så att vi kommer bra överens finns det till och med extrajobb sa butiksägaren! det skulle ju vara helt perfekt med tanke på mitt företag som ligger lite vid sidan om just nu! men än vet jag inte ifall jag vågar hoppas. men jag kan glädjas åt att det gick som en dans att få praktik. första bästa ställe. och att det är ett ställe som jag verkligen vill vara på och tror passar mig perfekt.
det som blir konstigt med detta är att lucas måste börja gå på dagis mellan 9-17! nu är jag verkligen glad att vi skolade in honom tidigt så att han redan är trygg på sitt dagis. men jag tror inte att det gör honom så mycket. han har mest tråkigt med mig här hemma. både han och jag behöver stimulans och det kan nog bara bli bättre än vad det är just nu när jag tänker mer på det =).

Kommentarer
Postat av: J0Z [JOZEFINNILSSON]

får man se resultaten av holkarna???

2008-08-27 @ 20:21:12
URL: http://jozefinnilsson.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0