premiär skrivning! regnig dag = innesysslor

inatt har det regnat hela natten. mysigt tycker jag. man sover ju så gott när det blir renare luft, lite små kyligt och man får höra regn-smattret på rutor och tak. plus att jag har haft två mjukisar i sängen hela natten. vovven på ena sidan å kissen på andra. ett tag blev det så gosigt att katten tom. låg med både tassar och ansikte uppe i mitt ansikte och spann som ett helt tröskvärk. henric är mest irriterad. han ligger där ute på sin kant och fräser att han vill ha tyst när han sover, men det är ju lite svårt att få tyst på en spinnande katt. och dessutom tycker jag att det är jätte mysigt. tycker lite synd om den bara för jag hade lovat honom en premiärtur ensam ute idag och så är det så dåligt väder. men men, han verkar inte bry sig så mycket om det för han har snart varit ute i två timmar. dörren står öppen för honom men han verkar inte va det minsta intresserad av att komma in i värmen. :9) undrar vad vi ska döpa den till... kan ju va bra om den har ett namn nu när den går ute. iofs brukar han ju komma som ett jehu så fort jag säger kisskisskiss missemauen, men ändå... det är så svårt. henric var ju inne på bert, efter bert karlsson eller angus efter han i ac/dc.. men inget känns rätt. näe, får fundera ett tag till på det.

hur som helst! idag har jag och henric hjälpts åt att färdigställa det lilla köket i lucas rum. han har fått ett litet skafferi, en kran till diskhon och en hylla ovanför diskbänken. så nu ska det väl vara klart. nu ska det bara fyllas upp med varor. det passar perfekt i hans rum och han älskar det. står där med diskborsten i diskhon och vevar runt, och plockar med plastgrönsakerna! såå söt min lilla älskling! mamma är världens stoltaste!

Kommentarer
Postat av: mallan

regn är skönt, jag håller med :)

2008-07-20 @ 17:05:26
Postat av: elma

åhhh, har ni skaffat katt?? va mysigt! nu måste jag komma och gosa med den, trots att jag är allergisk. Mitt namnförslag är Ossi. Det tycker jag är fint och så funkar det med alla ssss:en.



kram

2008-07-29 @ 14:02:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0