LÄNGESEDAN SIST

nu var det verkligen jätte längesedan jag skrev något här! jag har haft så jäkla mycket! eller, jag menar, det är lika mycket som vanligt men mindre tid över till det!

man jobbar mellan tio och sex. morgontimmarna går åt till att umgås och gosa med lucas eftersom vi knappt hinner det när jag kommit hem efter jobbet. jag är hemma halv sju och sju ska lucas sova. så morgontimmarna är heliga. efter att lucas somnat ska man äta, duscha, tvätta, gå igenom det lucas ska ha med till dagis nästa dag, kolla mailen och leta efter jobb att sökaoch skriva ansökningar, ta en promenad med wilma, hänga tvätt, prata med henric, handla, grejja med huset (just nu måste vi få trappan på framsidan på plats innan det blir för kallt. (det är dumt att använda altandörren när det är kyligt ute och huset redan är svåruppvärmt, och det är svårt att använda källardörren för trappan ner är brant, smal och farlig och man måste gå 2-3 vändor om man har med sig wilma, lucas och väska/matkassar.) + alla andra saker som inte är vardagliga som kan dyka upp. jag är trött i kroppen på ett skönt sätt, och jag mår bättre än på flera år, och jag har mer energi än på flera år!!! hur går detta till? till följd av detta har jag prioriterat bort spinningen på friskis, men nu sa min chef att hon ville hänga med dit så det blir väl att börja släpa sig dit igen :S

hur som helst. till helgen är det arvika marten och tradition att åka till henrics släkt och äta soppa. samtidigt flyttar min kära syster till sin efterlängtade lägenhet och jag har lovat att hjälpa till. (ska försöka klämma in båda) på söndag ska jag städa och tvätta hos ingegerd och följa med kompis till stallet.

nästa helg fyller jag och min svåger år. dessutom ska lucas kusin ha namnkalas/dop. helgen efter det ska vi fira henric och en av mina småsystrar som fyller år den 22:e.

mitt i allt detta måste jag börja se mig om efter en ny praktikplats. får inte stanna längre än en månad på areanns för arbetsförmedlingen. jag vill inte! jag trivs så himla bra på areanns!! längre än så har jag inte hunnit tänka. men jag vet att det är en MASSA födelsedagar i höst och vinter. dessutom måste jag börja köpa julklappar i tid i år!!! orkar inte med julstressen en jul till! har lovat mig själv att slippa det i år.

och jag mår bättre än någonsin.
hoppas ni har det fint där ute allihop!

kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0