SHOPPING OCH SKOGEN

idag vaknade jag och var på strålande humör. dushade lucas och så myste vi i tv soffan innan dagis. sen fick jag en jätte bra ide. jag ringde till syrran men inget svar. hon sover garanterat. men! jag åker dit och väcker henne! haha! jag ska ju börja jobba den 16:e, så nu är det bråda tider om man vill ha lite syskon-tajm! väcker jag henne inte sover hon så länge att jag hinner hämta lucas på dagis innan. så tänkt och gjort! jag åkte dit. ringde på som en galning och ett åskmoln till syster vaknar =).
syrran: -va är det!??
jag: -vi skulle ju höras idag och du har inte mobilen på så jag åkte hit!!
syrran: -ja jag ser det!
och så går hon in i lägenheten och lägger sig under täcket igen. skitsur.
jag följer efter.
jag: -jag har tusen spänn som jag tänkte att vi skulle bränna på stan idag. nu när jag är ledig från lucas några timmar, så skynda dig upp så vi hinner göra sut på allt!!
täcket flyger upp och ett yrvaket smajl möter mig! jag vet hur man får syrran på gott humör! =) hon hoppar upp och gör sig iordning. väl inne i stan köper jag oss en varsin baguette på sjökvistens. smaskande på dom styr vi kosan till h&m. där hittar man ju alltid något! så sant!
vi fick varsina grå benvärmare
syrran ett par snygga stuprörsjeans
jag en lång skjorta
en lång men kortärmad kofta
en vit baströja
och en ny deo!

dessutom köpte jag nya converse skor
 två linnen
och nya jeans i helgen när vi var i stugan.

nu är garderoben fräsh (typ 5 år sedan sist) och jag är redo för jobbstart!
har nog inte lagt så mycket pengar på mig själv sedan långt innan lucas föddes. men nu har jag sparat allt jag kunnat lääänge! som tur var. för att börja jobba i mina gamla trasor hade inte varit kul!!!
=)

efter detta hämtade vi lucas på dagis och så gick vi ut i skogen och satte oss. lucas hoppade på stubbar och samlade kottar, wilma gnagde på pinnar och jag och syrran njöt i solen och av skogsdoften! helt underbart. lyx!!!

Kommentarer
Postat av: J0Z [JOZEFINNILSSON]

de va en jävligt bra dag igår :) den bästa på länge faktiskt :D älskar dej syrran <3

2008-09-03 @ 01:50:36
URL: http://jozefinnilsson.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0