min lilla örtagård

jag har en liten liten hobby. närmligen min örtagård. tror jag har varit häxa eller något i ett tidigare liv för min förundran och mitt intresse för mläkeväxter bara växer och växer! 

när snön smälte såg jag dock till min häpnad att mina plantor växt och frodats under snön i vinter och var nu grönare och större än någonsin! så om jag ska få plats med några nya tillskott i år var jag tvungen att fixa detta snabbt! är inte så bra att vänta med att klippa ner dom ännu längre med tanke på det varma vädret. så på med handskarna och fram med sekatör och spade. jag grävde upp allt och separerade dem. min citron timjan fick jag dela i 5 och en del av de fem sitter nu i en kruka som jag grävde ner på plats. dessutom hittade jag små tunna skivor av tegelsten som H sågade till när vi lagade murstocken på kamin-sidan. de fick ligga runt om plantorna och det blev riktigt fint.

så skönt nu när man kan vara ute och njuta av värmen! även om man är totalt genomförkyld!

för övrigt har jag varit hos min storasyrra idag och grattat henne och fått smarrig tårta. hon och hennes kille har köpt en ägg-husvagn till sin superfina gamla raggarbil! dom blir bara mer och mer rockabilly för varje gång jag ser dom! kul det där! och lucasinen fick en jätte fin laserblå lacoste tröja av dom. tack så mycket!

nu ska jag ta hand om lillsyrrans katt, medan hon är hos mamsen och myser.

hoppas ni har det lika göttans som jag!
kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0