aktivering

det är konstigt vad pigg man blir av att ha något man tycker är kul att göra! nu har jag varit hos Ingegerd och hjälpt henne att städa (alltid lika mysigt att umgås med "extrafarmor"), varit i stallet och gjort rent hos hästen som jag har börjat sköta några dagar i veckan (helt underbart att få snosa mule och vistas i stall-miljö igen efter alla år utan egen häst)!
och nu väntar jag bara på att lucas ska vakna så att vi kan åka och storhandla. Ska bli skönt att få fylla skåpen igen. Har varit ganska tomt i dom ganska länge faktiskt... det tråkiga är bara att man ska behöva ta rundan förbi bankomaten så man kan sätta in pengarna på ica-kortet när man ändå är där. lika bra att få det gjort!

skönt är det att våren är på gång i alla fall, även om jag faktiskt numera tycker att våren är den jobbigaste tiden på året. då allt pollen kommer igång, det är varmt så att allt smälter och man tror att man kan ta av sig lite kläder, men gör man det fryser man direkt (retligt) och ska man ta en promenad i det fina vädret blir man sjö-svett för att om man tar av si kläderna fryser man. dessutom så smälter allt som jag skrev ovan, så det är ständigt blött och lerigt vart man än går. 
det var väldigt vad negativt allting blev här nu! haha, nej jag ska se fram emot fågelkvittret som kommer igång ordentligt, de små lökväxterna och blommorna som tittar upp i rabatterna överallt, solen som skiner och doften av jord som tinar upp. så, det lät bättre!

och storasyster, om du läser det här; hoppas ni får en myspysig resa till tailand!

kram på er alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0