pyssel i paradiset..

det kanske låter fjantigt. men mitt lilla hus är faktiskt mitt paradis. har nog inte kännt mig så hemma på något ställe sedan man bodde i den röda lilla stugan som man kom till som nyföding och sedan bodde i i ca 10 år.

varje gång jag tänker på huset som är vårt, blir jag varm, stolt och pysselsugen. det ser inte mycket ut för världen men det är vårat och kärleken är inbyggd i det med varenda planka och varenda grundsten. jag vet det, även om det inte var vi som byggde det från grunden utan bara gjort renoveringen och utbyggnaden, så är det henrics farmor och farfar som byggde det, och dom gjorde det med lika mycket kärlek som vi.
det känns att det är bra och lyckliga människor som bott här.

vi har planer för varenda vinkel av huset och för varenda vrå i trädgården, och det kommer ta många år innan vi är klara, men vi har så roligt under tiden tillsammans, att vi är tacksamma för att det är många år kvar innan det är klart.




fick en ide och pimpade några trä krukor från ikea.
tänkte att dom skulle få en ny plats i lucas rum. fin förvaring får man aldrig för mycket av!

före


och efter






ha en bra helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0