mys i regnet

jag hade precis sagt hejdå till h som gick till jobbet och fått sällskap av lucas i sängen. mysigt mysigt! men så plötsligt blev det bråttom med något. han pekade på blöjan och såg jätte besvärad ut. jag som trodde att han hade gjort nummer två plockade fram en ny blöja men då skrek han i högan sky! han sprang och hämtade pottan och då fattade jag. vi tog av blöjan och han satte sig till rätta. sen log han mot mig och sa stolt "så". reste sig och där var en liten pöl. förut har han bara sagt till när han ska göra nummer två för han gillar inte när det kommer i blöjan. nu har han även börjat säga till när han ska kissa. det är jätte skönt tycker jag! och han blir så glad och stolt varje gång!

tyvärr glömde vi pottan när vi åkte till stugan i helgen så det blev att han gick tillbaka till blöjan igen. det var ju synd, men nu verkar han vara tillbaka med pottan. det blev ju likadant när han var sjuk senast och då tog det lång tid innan han ville sitta på pottan igen. men han får ta det i sin egen takt. vi tjatar inte på honom. bara berömmer när det blir rätt istället. tycker han att det är kul tror jag att det kommer av sig själv så småningom, och han är ju faktsikt bara två år än.

men nu sitter jag här ensam med voffsan och vi ska fortsätta myset. vi hade tänkt ta en promenad men det har börjat regna ordentligt så vi väntar en stund och ser om det ger sig. inredningstidningarna som jag prenumererar på har aldrig kommit så lämpligt! de har dimpt ner i lådan de dagar det har regnat här och det har varit perfa. då har jag och wilma-korven lagt oss på golvet på en filt framför en brasa i kaminen. jag med tidning och te och wilma med ett ben. riktigt mysigt när regnet smattrar på rutan.

jag vet inte varför men jag älskar när det regnar. luften blir så ren och mysfaktorn stiger avsevärt! en gammal kompis tycker att det är en konstig böjelse som jag har, och kanske är det så? hihi! håller ni med mig eller honom? jag får en sån lust att göra saker när det regnar. ta reda på tvätten och damsuga och pyssla och mysa överlag. men det kanske jag är ensam om?

jaja, hoppas ni mår lika bra som jag i regnet!! :0)


Kommentarer
Postat av: Direktör Darling

Jag måste ju erkänna att jag håller med den gamle kompisen i denna sakfråga!

Pözz

2009-05-08 @ 20:27:00
Postat av: Annelie

Hej! måste säga att din blogg är ju jätte fin!! Hoppas allt är bra med dig?

Många Kramar

2009-05-17 @ 01:54:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0