tack

tack till er som kommenterade senaste inlägget! nu känns det lite bättre!

tyvärr har jag inte hunnit blogga på över två veckor! det har varit fullt ös! starta eget-träffar, info möten, arbetsförmedlingen, försöka hinna med sitt barn och sin hund, försöka hinna med sin sambo och vänner, måla staket, gräva upp buskar, plantera inför sommaren, möhippe-planering och en massa annat skoj!!! så ska jag vara ärlig hade jag nästan glömt bort att jag har en blogg! ;0)

det är så underbart när våren är så fin. har vi någonsin haft en så varm och lång vår? här har det regnat högst 2 dagar under hela våren!! iofs så gillar ju jag regn, men jag gillar nog solen ännu mer!

hoppas kunna lägga ut lite bilder på hur huset ser ut nu. vi har nämligen bilat bort teglet på framsidan! jag och h tog tillfället i akt en sån där varm kväll när man inte vill gå in. ställningen hade legat och väntat ett tag så vi drog på oss varsit par handskar och högg i! det gick mycket lättare än jag trott. vips, så stod byggställningen färdig! bara att sätta igång med väggen! så följande kvällar stod henric som herren på täppan på ställningen och bilade för glatta livet och kände sig manlig, medan jag sprang som en skållad bäver mellan att olja och måla staket och att bära undan tegelstenar och stapla dom på en pall. som tur var så kände sig min lillasyster och hennes f lite extra sugna på tyngdlyftning så dom kom och hjälpte till sista kvällen. sedan avslutade vi med vårens första grillning! det blev kycklingfileer och hemmagjord klyftpotatis och en stoooor sallad med gott bröd! MUMMA!

nu känns det snart som sommar i hela kroppen!

kram på er!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0