min älskade sambo

jaaa tänk! att är man bara riktigt riktigt sjuk så lockas hans "ta hand om instinkter" sakta men säkert fram någonstans djupt där innifrån! hahaha! jag vet inte vad det är? är det vanligt att killar tycker att man får fixa allt själv fastän man har ont i hela kroppen? ber man om ett glas vatten så får man en menande suck till svar medan han långsamt hasar sig mot köket för att hämta ett glas. men nu har jag mått dåligt i några dagar och tjatat in i hans huvud att jag inte ligger i sängen för att jag tycker att det är kul, utan för att jag inte orkar annat. och sakta men säkert börjar han fråga om det är något jag behöver. kikar in i sovrummet emellanåt och frågar hur det är, om jag har druckit ordentligt, om jag inte ska äta mer än den där halva mackan som han bredde åt mig för en stund sedan.  
o c h   n u   i k v ä l l   ! ! !
han tog med sig både lucas och wilma och åkte och handlade. kom hem och var jätte hemlighetsfull.. sen när han hade nattat lucas och gett wilma mat började det osa nacho färs ifrån köket! jag låg på min vanliga plats i sovrummet och låtsades inte märka något. sen ropar han att maten är klar. jag stapplar upp och ser att han har dukat upp en ordentlig tacco buffé i vardagsrummet, hyrt film och hällt upp en cider till mig! sötisen! och nu när jag har fulla magen med smarrig mat så känns allt mycket bättre. nu ska jag bara ta en dush och "skölja bort lite sjukdom", byta rent i sängen och borsta tänderna. sova ordentligt inatt och så kommer det säkerligen kännas mycket bättre och friskare imorgon. och jag tror inte bara att det var maten jag piggnade till av utan mestadels av omtanken. det behövs inte så mycket egentligen. en mysig lättlagad middag med en trevlig film tillsammans med den man älskar och vips! små mirakel!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0