fundersam

sitter här och funderar på hur jag ska komma vidare med mitt företag.. arbetsförmedlingen är ju inte direkt till någon hjälp. verkar som om dom hellre ägnar sig åt att sätta käppar i hjulet för folk som vill arbeta. kan dom inte lägga den tiden och energin på att sätta lite eld i baken på alla slöa soffpotatisar som ligger framför teven med fullt bidrag månad efter månad istället? varför ska man vara med i "värmlandslärling" och "uga" och lägga företaget på hyllan precis när man har startat upp? och starta eget bidrag är inte att prata om ens! det verkar ju inte finnas längre. nej då är det bättre att man är med i en massa skitgrejjer som inte funkar så att dom kan hota en med att man blir avstängd från a-kassan om man försöker lägga tiden på annat. (tex det egna företaget). jösses! det är inte konstigt att det ser ut som det gör i dagens samhälle! folk tappar ju livslusten när dom varit 5 minuter på arbetsförmedlingen!

Kommentarer
Postat av: Direktör Svensson

Trist att höra att det är motigt med företaget darling! Och jag tycker vi utlyser en tävling i Sverige, kan någon på rak arm nämna någon som genom arbetsförmedlingen fått ett fast jobb, dvs ett som sträcker sig längre än provperioden? Jag kan då inte göra det! Borde man kunna göra med de 80 miljarder som varje år budgeteras dit.

2008-10-25 @ 10:20:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0