jag undrar...

är alla två-åringar så här arga? min son är den argaste lilla människa jag vet! han kan bli så arg att han bara skakar!

när inte jag eller h förstår vad han menar, eller när man råkar göra saker i fel ordning (till exempel tar på jackan före mössan), eller när han får ett nej, eller när han uptäcker att det inte går att trycka fast en legobit på någon annan leksak, eller när han ska dra upp blixlåset själv men det inte går och man måste hjälpa honom.... listan kan göras hur lång som helst och varje dag är en kamp. både för honom och för oss. han skriker, rabblar långa arga och för oss obegripliga ramsor. han sparkar och slår och kastar sig på golvet och när han ser att jag och h står som två frågetecken och inte ens fattat vad det var som gick fel övergår det oftast i gråt istället. han blir uppgiven och ledsen och de största tårar jag någonsin sett bara sprutar helt hejdlöst från dom där små ögonen.

det gör så ont i mig när jag ser hur frustrerad han är. när han försöker men inte kan förmedla sig. jag längtar så fruktansvärt tills han börjar prata ordentligt. kanske går det lite lättare då?

Kommentarer
Postat av: Daniel

Det kan hända att det ligger i släkten :)

2009-04-17 @ 11:15:19
URL: http://danne78.blogspot.com
Postat av: Direktör Svensson

Låter som du känner samma känsla som jag gjorde med farfar de sista 4 åren i hans liv, han ville så gärna säga så mycket, men inte ett ljud kom fram som någon förstod. Man riktigt såg hur ont det gjorde i honom att inte kunna prata med sina älskade barn, barnbarn och barnbarnsbarn, bara att hoppas att alla förstår honom där han är nu.

2009-04-17 @ 13:11:47
Postat av: aPELSINJ0Z [JOZEFIN NILSSON]

SVAR: haha jaa vist är hon xD du btw, du minns väl va arg å frustrerad ja va när ja va liten ?! en del är bara sånna, de kommer gå över, de sa ju carina oxå :) älskar dej<3

2009-04-18 @ 01:00:07
URL: http://jozefinnilsson.webblogg.se/
Postat av: Josefine

Mm, det är inte lätt :( Det går väll troligen över snart, plus att det han inte klarar av tränar han ju upp och klarar det till slut :) Ring om han vill ha en lek kamrat :D

2009-04-23 @ 18:45:17
URL: http://josefinepysslar.blogspot.com
Postat av: Cia

Stackars lilla argingen....han måste vara jättefrustrerad...men som sagt, lär han sig prata ordentligt så kan han säkert säga ifrån redan innan nåt hinner gå fel. Kram från oss i Örebro!

2009-04-30 @ 10:49:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0